Het gebruik van videocontent neemt met een razend tempo toe. Video is daarom een belangrijke nieuwe toevoeging aan je marketingmix. Maar is het nu echt de moeite waard om te investeren in een bedrijfsfilm? Uiteraard! Hieronder geven we jullie een aantal redenen waarom.
1. Een bedrijfsfilm creëert vertrouwen en merkbekendheid
De kern van je bedrijfsactiviteiten en -identiteit weergeven is geen makkelijke opdracht. Video maakt dit echter heel toegankelijk. In een bedrijfsfilm kan je relatief eenvoudig een gevoel of idee overbrengen, wat op zijn beurt de kans op nieuwe leads kan verhogen. Het zorgt dat klanten zich een duidelijker beeld kunnen vormen van je bedrijf. Hierdoor vergroot de geloofwaardigheid van je merk en zo ook het vertrouwen van je doelpubliek.
De combinatie van een duidelijke boodschap en een gevoel, genereert meer awareness: meer mensen zullen bekend zijn met je bedrijf, wat je merkwaarde verhoogt en websitebezoek zal doen stijgen.
2. Inzetbaar voor meerdere online media
Een videoproductie voor een online bedrijfsfilm is multifunctioneel. Zo is het mogelijk om de video op je bedrijfswebsite te plaatsen, waardoor je extra leven op je website brengt. Een bedrijfsfilm kan teksten vergezellen en aangenamer maken om te lezen.
Daarnaast werkt het ook om een bedrijfsvideo toe te voegen als rijke content op sociale media.
Een ander voorbeeld is het onderhouden van klantenrelaties en verhogen van loyaliteit door de video in de nieuwsbrief via mail te versturen naar je klanten. Er zijn dus veel mogelijkheden voor videoverspreiding.
3. Meer bereik via sociale media
Sociale mediagebruikers zijn veel eerder geneigd een video te delen of te liken dan dat ze een tekstartikel zullen delen. Het bereik dat je kan halen met je bedrijfsfilm zal veel groter zijn wanneer je dit ook via sociale media deelt.
Dat betekent dus dat je merk, product of dienst veel vaker gezien wordt, wat je onvermijdelijk meer klanten oplevert. Mensen zullen veel sneller stoppen met scrollen bij een interessant filmpje, dan bij een stuk tekst.
4. Een corporate video laat je toe jezelf te onderscheiden van concurrenten
Uit onderzoek is gebleken dat 2/3 van onze online activiteiten bestaat uit het kijken en zoeken van video. Daarnaast heb je met video veel meer kans om online gevonden te worden en kan je clicks en conversie verbeteren.
Zit je in een branche waar veel concurrentie is? Onderscheid jezelf van de concurrentie en zorg ervoor dat jij net dat stapje voor bent door via video de aandacht te trekken van mogelijk toekomstige klanten. Dit doe je door de unieke kanten van jouw bedrijf extra in de verf te zetten.
Lees hier wat de belangrijkste ingrediënten zijn van een unieke bedrijfsfilm van Het Bataljon.
5. Meer contactaanvragen via je website
Uiteraard is het doel van je bedrijf dat je kan blijven groeien. Om klanten echt aan te zetten tot conversie is het belangrijk een goede call-to-action toe te voegen aan je bedrijfsfilm.
Door een goede call-to-action in het bedrijfsfilmpje te verwerken, is de kans groot dat klanten en prospecten veel sneller overgaan tot het invullen van een contactaanvraag. Daarnaast zorgt een bedrijfsvideo op jouw pagina er ook voor dat klanten langer op jouw website blijven en dat ze daarom eerder geneigd zijn contact met je op te nemen.
6. Wordt sneller gevonden via Google
Zoals eerder aangehaald zal een goede bedrijfsfilm op de landingspage van je bedrijfswebsite ervoor zorgen dat mensen meer tijd besteden op je website. Deze tijd is een sterk signaal voor zoekmachines dat jouw website goede content heeft. De kans wordt dus veel groter dat je vooraan in de zoekresultaten zal verschijnen in Google wanneer je goede videocontent hebt. Zorg er daarom voor dat je video's SEO-proof zijn door de juiste keywords te gebruiken in titels en beschrijvingen.
Conclusie: Met een bedrijfsfilm meer omzet
Een bedrijfsfilm biedt het volledige plaatje om mogelijke klanten te verleiden, informeren en instrueren. Door een combinatie van een sterke, unieke boodschap en goede productie heb je een tool in handen om veel kijkers te bereiken. Dat compenseert ruimschoots de kostprijs om video te laten maken.
Het gevoel en de inhoud van je merk worden optimaal gecommuniceerd, waardoor de boodschap beter bij zal blijven. Het zorgt voor een hogere merkwaarde, wat op zijn beurt zorgt voor meer conversie en een hogere omzet. De ROI van een bedrijfsfilm kan dus, indien goed uitgewerkt, heel groot zijn.