By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

Gala van de flandrien

fictie
Het Gala van de Flandrien, dé jaarlijkse bijeenkomst voor wielrenners en wielren-sympathisanten, ging dit jaar door in Oostende. De stad van de zee, van de haven… en van de garnaal. Maar wat heeft de koers in godsnaam met garnalen te maken? Samen met Het Nieuwsblad gingen wij op onderzoek.
Onze aanpak

de garnaal: van in de zee tot
op je bord in 4 mini docu's

In een eerste kick-off legden we samen met Het Nieuwsblad de rode draad en de algemene sfeer vast van hoe de video’s er zouden gaan uitzien. De klant leerde zo meteen ook de plek kennen waar quasi alle magie zou gebeuren en zag voor de eerste keer de gezichten achter de naam en het werk.

Onze oplossing

4 authentieke mini docu's

Vervolgens namen we al het pre-productionele werk onder handen, wat leidde tot 2 opnamedagen in Oostende. Naast het maken van garnaalkroketten, begeleidden we Dominique Persoone ook in het interviewen van 4 niet-onbekenden in de wielrenwereld. Zo kregen we een kijkje achter de schermen van het leven als wielrenner. Dit mondde uit in 4 mini-docu’s die aantonen dat wielrenners en garnalen meer gemeen hebben dan je zou denken. We kozen voor ruwe cinematografie en vintage lenzen om de analogie kracht bij te zetten.

“Het team van Het Bataljon heeft ons fantastisch ontzorgd. De draaidagen waren tot in de puntjes geregeld. Dat is werkelijk een verademing. Wij moesten ons nergens zorgen om maken. Iedereen van het team, acteurs, partners (enz.) wist wat werd verwacht. Geen verrassingen, wat niet evident is in zo’n productie. Dat is enorm waardevol als je als klant met zoveel andere dingen tegelijkertijd bezig bent. Wij hebben hier zelfs intern (bij Nieuwsblad) onze lessen uit getrokken en gaan hun werkwijze bij producties ook implementeren.’’

Guy Fransen

General Chief Sports, Mediahuis

Finaliseren

Chipke?

Vooraleer deze docu’s werden vertoond op het Gala van de Flandrien 2023, nodigden we de klant uit om ze samen met een chipke eens grondig te bekijken bij ons in de zetel op groot scherm. Zo konden we snel schakelen, en live verschillende shots uitproberen om tot een perfect eindresultaat te komen, waar zowel de klant als wij volledig achter staan.

Het resultaat

De link tussen wielrennen en garnalen

Het resultaat? Een Kursaal vol garnaalkroketten, wielrenners en wielren-sympathisanten, een fantastische show en 4 vol lof onthaalde mini-docu’s, die het publiek een blik in het leven als wielrenner gaf én deed verlangen naar een garnaalkroket. Smakelijk!

“Ik heb nog maar zelden samengewerkt met een agency dat de klant zo actief betrekt en niet tevreden is tot het “juist” is. Met duidelijke afspraken en deadlines. Tijdens het visiemoment op het groot scherm, konden we feedback konden geven terwijl we gezellig in de zetel zaten met een koffie. Ze gingen onmiddellijk met onze suggesties aan de slag. Daardoor zagen we meteen hoe het anders werd. Dat was een bijzondere ervaring die echt het verschil maakt.”

Guy Fransen

General Chief Sports, Mediahuis

Behind the scenes

Onze crewlist

director
Mathieu Stevens
DOP
Fabrice Parent & Michiel Lateur
Producer
Vicky Geeroms
sound on set
Vincent Struelens
Dronepilot
Wesley Belaey
Editing
Frank Van Looy
color grading
Michiel Bollen
audiomix
Audiotheque

Wat dat oplevert?resultaat

Want we beginnen met de strategie te bepalen en eindigen met de impact te meten.