NATIONALE LOTERIJ
Van een hutsepot naar een hapklaar, herkenbaar format
Cultuur, sport, armoedebestrijding, solidariteitsacties, ontwikkelingssamenwerking, … De spelers van de Nationale Loterij steunen een hele mengelmoes aan organisaties. Tijdens een competitief traject zette Het Bataljon die potpourri om in een breed uitsmeerbaar, herkenbaar format. En het uitrollen van dat format…
...dat liep op wieltjes als je het ons vraagt.
Pimped-out, chromed out caravan
Met een gewrapte caravan gaan we elke week langs bij een organisatie die zich dankzij de steun van de spelers van de Nationale Loterij inzet voor een warmere maatschappij. Waarom ne caravan? Omdat een studio op wielen, die we in de habitat van alle organisaties kunnen deponeren, vree handig en kenmerkend is. De interviews, de organisatie in actie, behind the scenes, reels, … Wij keren pas weer met een kloefer van een beeldarchief.
Ge zult het geweten hebben
Het resultaat is telkens te zien op de Nederlands- en Franstalige publieke omroep, maar wordt ook online verspreid voor de digicorderloze generatie. Dit alles aangevuld met snippets, reels en behind the scenes op social media maakt dat het brede publiek het zal weten: De Nationale Loterij is meer dan spelen.