By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

STAD GENT

corporate
Niet alle jobs klinken even sexy. Dat besefte ook Stad Gent tijdens hun queeste naar HVAC-techniekers. Als wind in de rug stampten we niet alleen een employer branding video uit de grond, maar wierpen we ook social media advertising in de strijd voor het ultieme bereik.
Onze aanpak

visueel verhit en STRATEGISCH GEVAT

Een HVAC-technieker staat voor hete uitdagingen, maar de voordelen die de baan biedt, laten niemand koud. Al bleek dat geen evidente connotatie. 

Om die kar te keren, brainstormden we richting een script dat de pluspunten van de job warm onthaalt. Strategische social media advertising moest de boodschap navigeren richting het juiste volk.

Onze oplossing

VAN IDEE NAAR INSTROOM

Gerichte Meta Ads, scherp gemonitord door Playo, moesten de instroom van kandidaten doen aanzwengelen. Een lading short en long versions stond toe om variaties te testen en de campagne in een constante flow te finetunen.

Aan de hand van een driefasenplan doorgrondden we de doelgroep op Instagram en Facebook. Dit zorgde voor een bereik van maar liefst 65.157 kijkers. 21.615 van die kijkers konden we rekenen tot de 'thruplays', oftewel kijkers die de video minstens 15 seconden bekeken. Uiteindelijk klikten 40 geïnteresseerden door naar de sollicitatiepagina.

Het resultaat

FLITSWERVING

Het resultaat zijn 11 effectieve sollicitaties, waarvan er 7 als kwalitatief werden gemarkeerd. 4 kandidaten werden vervolgens uitgenodigd op proef.

Kortom, het is eens te meer bewezen: de combo van een employer branding video met gerichte Meta Ads doet het sollicitatieproces stomen.

11

doelgerichte sollicitaties die binnenkwamen. 

7

sollicitaties die als kwalitatief werden gemarkeerd.

4

kandidaten die werden uitgenodigd voor de praktische proef.

Behind the scenes

Onze crewlist

REGISSEUR
Zaur Kourazov
dop
Gilles Mosar
PRODUCER
Vicky Geeroms
assistent productie
Mias Cloots
SOUND
Vincent Struelens
editor
Elise Smet
DIGITAL MARKETING EXPERT
Niels Verhaege

Wat dat oplevert?resultaat

Want we beginnen met de strategie te bepalen en eindigen met de impact te meten.