STAD GENT
visueel verhit en STRATEGISCH GEVAT
Een HVAC-technieker staat voor hete uitdagingen, maar de voordelen die de baan biedt, laten niemand koud. Al bleek dat geen evidente connotatie.
Om die kar te keren, brainstormden we richting een script dat de pluspunten van de job warm onthaalt. Strategische social media advertising moest de boodschap navigeren richting het juiste volk.
VAN IDEE NAAR INSTROOM
Gerichte Meta Ads, scherp gemonitord door Playo, moesten de instroom van kandidaten doen aanzwengelen. Een lading short en long versions stond toe om variaties te testen en de campagne in een constante flow te finetunen.
Aan de hand van een driefasenplan doorgrondden we de doelgroep op Instagram en Facebook. Dit zorgde voor een bereik van maar liefst 65.157 kijkers. 21.615 van die kijkers konden we rekenen tot de 'thruplays', oftewel kijkers die de video minstens 15 seconden bekeken. Uiteindelijk klikten 40 geïnteresseerden door naar de sollicitatiepagina.
FLITSWERVING
Het resultaat zijn 11 effectieve sollicitaties, waarvan er 7 als kwalitatief werden gemarkeerd. 4 kandidaten werden vervolgens uitgenodigd op proef.
Kortom, het is eens te meer bewezen: de combo van een employer branding video met gerichte Meta Ads doet het sollicitatieproces stomen.
11
doelgerichte sollicitaties die binnenkwamen.
7
sollicitaties die als kwalitatief werden gemarkeerd.
4
kandidaten die werden uitgenodigd voor de praktische proef.