veloci
twee doelgroepen, twee video’s
Voor de TV commercial werd gekozen voor een aangrijpend en herkenbaar verhaal waarin een oma en haar kleindochtertje de hoofdrol kregen. We spelen in op het gevoel van een generatie van oma’s en opa’s die meer betrokken willen zijn in het leven van hun kleinkinderen. De video toont aan dat een Veloci fiets daar een grote rol in kan spelen.
In de cinema variant die oogt op een iets wat jongere doelgroep wordt er ook ingespeeld op emoties maar wel met een meer humoristische ondertoon. Alles lijkt tegen te zitten voor het hoofdpersonage, een alleenstaande man die de trainer is van een lokaal voetbalploegje, tot zijn leven onverwachts een enorme wending neemt na het aanschaffen van een Veloci fiets.
OVERAL HERKENBAARHEID
We kozen voor een crossmediale campagne waarbij er zowel tv-spots waren primetime op Vier, youtube-ads, On-demand advertisement via VTM go, Cinema commercials en zendtijd op lokale zenders. Zo werden de commercials door meer dan 1 miljoen vlamingen bekeken. Een grote awareness boost voor het sterke fietsmerk.