By clicking “Accept”, you agree to the failure of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.

rebelle

nonprofit
Thanks to its players, the National Lottery can invest 345 million euros in organizations and projects that make a difference for people. In short, every chance one player takes, an extra chance is created for another person. So time to get the ball rolling.
Our approach

Sensibiliseren met een knipoog

RebelleCulture, sports, poverty alleviation, solidarity actions, development cooperation,... The players of the National Lottery support a whole range of organizations. During a competitive process, The Battalion converted that potpourri into a widely spreadable, recognisable format. And rolling out that format...

The result

You will have known

The result can always be seen on Dutch and French-speaking public broadcasters, but is also distributed online for the digicorderless generation. All this, supplemented with snippets, reels and behind the scenes on social media, means that the general public will know: The National Lottery is more than playing.

"Ik ben heel blij dat we met het Bataljon in zee zijn gegaan. Het team bedacht niet enkel supercreatieve ideeën, ze voerden het gekozen idee ook tot in de puntjes uit en waren fijn om mee samen te werken.

Ook al was onze opdracht en ons budget eerder klein, kregen we nooit het gevoel dat ons project minder prioriteit kreeg dan anderen.

Wil je een prachtig resultaat dat door leuke mensen gemaakt wordt, ben je hier aan het juiste adres!"

ANN DEWALQUE

Stafmedewerker,
Rebelle

Het resultaat

Menstruatie op het speelveld

Het resultaat is een sensibiliseringscampagne die menstruatie midden in het speelveld zet. Een ludieke wake-upcall die de kijker een spiegel voorhoudt. De boodschap wordt kracht bijgezet door zendtijd op de VRT en Sporza, en extra content voor op social media.

Behind the scenes

Our crew list

DIRECTOR
Sara Bouremah
1ST AD
Mathieu Stevens
DOP
Fabrice Parent
FOCUS PULLER
Michiel Lateur
PRODUCER
Vicky Geeroms
GAFFER
Syméon Verbeke
SOUND
Eneas Mentzel
MUA
Mathilde Van Hoof
SETDRESSER
Shadia Chebaro
styliste
Fiona Rombaut
RUNNER
Wout Goeminne
CONTENT CREATOR
Mias Cloots
SETFOTOGRAFIE
Robbe Konings
EDITOR
Elise Smet
GRADING
Fons Vanoverbeke
AUDIO POSTPRODUCTIE
Audiotheque

What we bring?
results

Because we start by determining the strategy and end by measuring the impact.